d.help - licencování
V aplikaci je licencována základní funkcionalita, role Operátora, role Zákazníka (uživatele), jazyková mutace a roční údržba aplikace.
Základní funkcionalita nadstavbové části
- Výchozí a nutnou licenční položkou je základní funkcionalita d.help. Tato položka obsahuje i jednoho uživatele a možnost, aby tento uživatel pracoval i v roli Operátora.
- Tato výchozí položka stačí pro plný provoz aplikace bez omezení pro jednoho (prvního uživatele).
Dalšími položkami licenčního modelu je registrovaný uživatel a personalista
Registrovaný uživatel je licence pro jednoho každého uživatele, který je registrován v aplikaci a který s ní může pracovat v roli uživatel, manažer nebo lektor.
- Personalista je licence pro registrovaného uživatele, který potřebuje pracovat i v roli personalista (role personalisty je placená).
- Licence pro registrované uživatele jsou na jméno uživatele a nejsou přenositelné. Každý účet uživatele lze změnit ze stavu aktivní do stavu neaktivní.
- V takovém případě je licence uvolněna a může být přiřazena jinému uživateli. Licence pro personalistu je přenositelná, ale nastavená v administraci aplikace vždy pro konkrétního registrovaného uživatele.
Jazykové mutace uživatelského rozhraní
Pro aplikaci lze zakoupit rozšíření uživatelského rozhraní o další jazyky. Každý jazyk je zpoplatněn jako licenční položka.
Rozvoj a údržba aplikace
Rozvoj a údržba aplikace jsou prováděny průběžně. Nové verze nelze zakoupit přímo, a tak má zákazník dvě možnosti:
- Pokud chce pracovat vždy s nejaktuálnější verzí, musí platit roční poplatek za údržbu - maintenance. Pokud je poplatek placen, má možnost aplikaci automaticky aktualizovat na nejnovější verzi po uvolnění této verze.
- Pokud poplatek není zaplacen, zákazníkovi zůstává ta verze aplikace, kterou si zakoupil a není aktualizována.
Poplatek za roční údržbu je stanoven ve výši 15% ze součtu cen všech licenčních položek a je povinný pro první rok používání aplikace.
Dále existují dvě nadstavbové části d.helpu:
Konfigurační databáze – analýza procesů a nastavení systému ( Kategorií, typů položek … )
- Znalostní databáze – rozdělená na „Články“ a „Často kladené otázky“
Služby implementace
K aplikaci d.help je nabízena standardní základní implementace v rozsahu tří dnů práce.
Je možné dále využít služby pro nadstavbové části produktu